دکتر حمید جلالوندی در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران ضمن اشاره به شعار سالجاری به مناسبت هفته پاک  با عنوان " سوخت پاک، خودروپاک و هوای پاک" اظهارداشت: از آنجا که استان یزد در زمره شهرهای آلوده کشور قراردارد طرج جامع پایش آلودگی هوای یزد  - اردکان در دور سوم سفر ریاست محترم جمهور تصویب و چارچوب طرح تهیه شد همچنین این طرح در سند جامع سلامت استان مشترکا با دستگاههای اجرایی استان جهت اجرا در حال بررسی می باشد.

وی در ادامه از استقرار 3 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در یزد خبر داد و عنوان داشت: 2 دستگاه سنجش آلودگی هوای یزد در حال حاضر در حال فعالیت بوده و یک دستگاه دیگر نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می رسد.

جلالوندی همچنین با اشاره به استقرار تابلوی نمایشگر میزان آلودگی هوا در یزد تصریح کرد: 3نصب تابلوی نمایشگر الکترونیکی میزان آلودگی هوا در میادین شهر از جمله میدان ابوذر، میدان صنعت و چهارراه مهدیه از دیگر اقدامات در دستور کار این مرکزمی  باشد که امیدواریم در دهه مبارک فجر جاری افتتاح گردد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست یزد در ادامه ضمن اشاره به آغاز فعالیت سنجش میزان آلودگی هوا در ماههای گذشته در سالجاری گفت: بررسی ها نشان داد بیشترین میزان آلودگی هوا در ساعات پایانی شب و بامداد روی داده است.

وی خاطرنشان ساخت: در مردادماه سالجاری 3 روز وضعیت هشدار، شهریور ماه 4 روز، مهر 7 روز، آبان 1 روزدر وضعیت هشدار قرار داشتیم و در ماه آذر هیچ مورد آلودگی ثبت نشد.
 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا